Voor vertrek

4 mei 2013 - Leiden, Nederland

Nog één nachtje slapen en dan vertrek ik. Maanden heb ik hiernaar toegeleefd en dan opeens is het zover. Spannend! De afgelopen week kreeg ik opeens de kriebels in mijn buik. En vandaag heb ik na heel wat inpak-ontwijkend-gedrag dan eindelijk mijn 'backpack op wielen' gevuld. Viel nog helemaal niet mee om 'm dicht te krijgen, maar ik ga nu met een bescheiden 16 kg op pad...

Morgenochtend vertrek ik naar Singapore voor een stopover van 2 dagen/1 nacht. Het is daar 30-35 graden, zag ik. Dat wordt even omschakelen! Na twee dagen struinen door deze enorme stad vlieg ik door naar Australië. Land van kangoeroes en koala's, krokodillen en slangen, spinnen en... bedbugs (mijn beestjes-trauma begint weer op te spelen). Maar ook land van 'no worries'. En dat klinkt als muziek in mijn oren!

Ik vlieg heen op Brisbane en heb vijf volle weken de tijd om uiteindelijk in Darwin te eindigen. Een heel concreet plan hiervoor heb ik niet en dat voelt heerlijk. Even in mijn eigen energie mijn eigen gevoel volgen. Even op mezelf zijn, opladen en bijtanken. Het is ook een soort spoedcursus 'loslaten', denk ik, want ik vind het niet makkelijk om iedereen in Nederland achter te laten. Maar het is even nodig...

Dankbaar ben ik voor alle lieve kaartjes, berichtjes, mailtjes, telefoontjes en cadeautjes van iedereen, die me nog even een goede reis wilde wensen! En dankbaar ben ik ook voor mijn lieve Joakim, die me zo goed begrijpt, me stimuleert om dit (alleen) te doen en me laat gaan met liefde en vertrouwen. Ik voel me een rijk mens!

Nou lieve allemaal, het is tijd om mijn bed zo eens op te zoeken. Morgen een spannende dag! Ik ben niet zo goed in afscheid nemen. Maar ik zal het vooral zien als het begin van iets moois! Tot gauw!

1. Anous:
    4 mei 2013
    Lieve Jet,

Wij wensen je onwijs veel plezier op je geweldige reis.
    Even heerlijk aan jezelf denken 5 1/2 week en doen wat je zelf wilt. Laat alles even los en geniet.
    We gaan je op de voet volgen.

Dikke knuffel,

Anous, Arjan, Floor, Pien en mini-Jet
  2. Lieke:
    4 mei 2013
    Heel veel plezier jetje.....Ik ben benieuwd naar je avonturen! X Lieke
  3. Rosemarie:
    5 mei 2013
    Onwijs veel plezier. Kun je ook foto's plaatsen van krokodillen en kangoeroes? Volgens Nick wonen die alleen maar in de dierentuin!

Liefs Rosemarie en fam.
  4. Mama:
    6 mei 2013
    Hai Mar!
    Gisteren zaten we nog koffie met taart te eten op Schiphol, en nu zit je al in de tropen. Je schreef dat het er al 30-35 graden is. Nou, dat is nix voor mij. Maar je zal er wel aan wennen. En je gaat morgen al weer naar koudere streken. Geniet van je tocht. Wij zullen je op de voet volgen.
    Liefs van je Papa
  5. Mama:
    6 mei 2013
    Hey lieve meis, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen in je hotel en al wat van de stad hebt gezien. Ach "vreemde" beesten kom je overal tegen... Koop een hamer! We zijn benieuwd naar je verhalen de komende weken. De kaart hangen we aan de kast en we zullen je zo volgen op deze geweldige reis! Dikke kus van Mama.
  6. Mama:
    7 mei 2013
    Lieve Mar,
    Foutje gemaakt, vandaar dat Papa ineens ook Mama heet. Ligt waarschijnlijk aan het gebruikte e-mail adres. Ik zal in het vervolg op m'n eigen e-mail adres schrijven. Hopelijk wordt Pa dan weer gewoon Papa. Liefs, mama